torsdag 1 april 2010

5 missledande trailers

I äran av 1 april så tänkte jag lista 5 missledande trailers.
Trailern får filmen att verka som en skräckfilm när det egentligen är ett "courtroom drama". Filmen i sig är rätt bra men om man går bara efter att ha sett trailern så tror jag man blir rätt besviken.

 
Här har vi samma problem som i The Exorcism of Emily Rose. Trailern visar att det är en sorts thriller-skräckis. Egentligen är det ett psykologiskt drama. Den här filmen är också rätt bra men man blir besviken om man bara går efter trailern.


Den här var mest missledande av alla. När jag såg trailern så tänkte jag att "åh den här verkar sjukt spännande och vilket intressant koncept". Det visade sig att jag hade helt fel. Filmen spårar ur i något sorts parallellt universum- scifi skit  Filmen sög så hårt att min tv nästan imploderade.



Missledande i den mening att i trailern verkar det lite som Alice i Underlandet möter Narnia. Den missar dock att visa hur mörk den här sagan egentligen är. Riktigt bra film ändå.


Trailer: Saker händer
Film: Ingenting händer



Så April April på er allihopa!

4 kommentarer:

  1. Haha Du är såååå underbar gumman......
    hade tänkt hyra The Box idag..... men kanske skippar det ändå...vi får väl se....

    SvaraRadera
  2. Det är nog bäst så... hihihi. jag kan säga att det inte är alls en film som jag tror att du skulle tycka om... puss

    SvaraRadera
  3. Pans Labyrint är ju galet bra.

    SvaraRadera
  4. jo det är den. dags för en ny mörk saga snart, tycker jag.

    SvaraRadera