onsdag 24 mars 2010

Sherlock Homes

År: 2009
Längd: 128 min
Genre: Action, Thriller, Äventyr
Medverkande: Robert Downey Jr., Jude Law, Rachel McAdams, Mark Strong, Eddie Marsan
Handling: Sherlock Holmes (Robert Downey Jr) och hans assistent Dr Watson (Jude Law) lyckas fånga seriemördaren och ockultisten Lord Blackwood (Mark Strong) och han blir avrättad. Ett par veckor senare får dom reda på att han på ett mystiskt sätt har återuppstått och fortsätter att mörda. Nu måste dom återigen följa ledtrådarna som leder dom i ett nät av mord, förräderi och magi.

Recension: Nu har det här inlägget legat som utkast i över två veckor och jag vet fortfarande inte hur jag ska recensera filmen. Det enda som kom upp när jag såg den var: " Ja den här är bra..." Jag har funderat och funderat men det blir inte en bättre recension än så här.
Så nu skriver jag bara det. Den är bra. Se den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar