torsdag 11 mars 2010

Carriers

År: 2009
Längd: 84 min
Genre: Drama, Thriller
Medverkande: Lou Taylor Pucci, Chris Pine, Piper Perabo, Emily VanCamp, Christopher Meloni, Kiernan Shipka
Handling: En virus epidemi har brytit ut. Det finns inget botemedel. Fyra ungdomar är på väg till en avlägsen strand där dom kan isolera sig. Under fyra dagars resa tvingas dom att fatta beslut som ingen annan människa ska behöva göra. Dom inser snart att viruset är inte den största faran, utan deras egna mörka tankar och handlingar. När det gäller överlevnad så kan även dina närmaste vända sig emot dig.

Recension: Jag hade verkligen inga förhoppningar när jag började se filmen. Jag tänkte att det skulle vara ännu en av dessa epidemi-filmer där det är massor med blod, slem, bölder etc... Men jag vart glatt överraskad. Den här filmen var faktiskt bra.
Dom verkade mer spela på dom psykologiska aspekterna i hur människor fungerar i krissituationer än det klassiska "jag är sjuk- jag har massor bölder- jag spyr sjukt mycket blod på dig- mitt huvud sprängs".
Det var i vissa stunder som jag kände att hade jag varit blödigare så hade jag nog fällt en tår eller två.
Har faktiskt inte så mycket mer att säga om den här filmen än se den gärna, jag tror du blir överraskad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar