onsdag 17 mars 2010

End of the Line

År: 2007
Längd: 95 min
Genre: Skräck
Medverkande:Ilona Elkin, Nicolas Wright, Neil Napier, Emily Shelton, Tim Rozon
Handling: Karen (Ilona Elkin) är en sjuksyster som jobbar på ett psykiatrisk avdelning. Hon tar sista tunnelbanan för kvällen när den helt plötsligt stannar mitt i en tunnel. När folk runtomkring blir mördade försöker Karen och en handfull överlevande rädda sig själva medan religiösa kultmedlemmar och övernaturliga krafter är dom i hälarna.

Recension: Ibland så undrar jag om folk ens tänker efter lite när dom gör en film. Det gjorde dom ju tydligen INTE med den här. Den var så sjukt dålig att jag nästan fick lust att karva ut ögonen med en gaffel. Skådespelarna var värre än i en såpopera. Med sina överdrivna gester och talanglösa replikutbyten kändes det lite som att producenterna hatar sitt jobb. Handlingen hade så sjukt mycket hål att jag började undra om författaren också hatar sitt jobb. Regissören sov nog genom hela inspelningen.
Det finns tydligen en dokumentär med samma namn som handlar om fisk. Kände efter 20 minuter in i filmen att den hade varit sjukt mycket bättre. Jag måste erkänna att jag snabbspolade mig igenom den sista halvtimmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar