tisdag 2 november 2010

The Loved Ones

År: 2009
Längd: 84 min
Genre: Horror
Medverkande: Robin McLeavy, Xavier Samuel, John Brumpton
Handling: Klassisk historia om flicka (Robin McLeavy) möter pojke (Xavier Samuel). Flicka bjuder pojke till skolbalen. Pojke avvisar erbjudandet. Flickans pappa (John Brumpton) kidnappar pojke. Flicka och pappa ställer till en egen bal hemma med pojken. Pojke blir torterad av flicka och pappa.
Recension: Jag måste säga att jag blev överraskad. När jag läste om handlingen hade jag inte så höga förväntningar men det är mer till filmen än vad man kan tro. Robin McLeavy som spelar flickan Lola är en bortskämd kallblodig torterare i rosa balklänning.. Hon gör en sjukt bra rollprestation med betoningen på sjukt. Hennes far som spelas av John Brumpton får en att nästan vilja krypa ur skinnet.
Filmen börjar i highspeed och fortsätter så rakt igenom. Den är riktigt grafisk och ibland är den nästan lite väl over the top så att den blir komisk.
Det är en morbid historia som är värd att se och kommer nog att kallas kult om några år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar