torsdag 5 januari 2012

Contagion

År: 2011
Längd: 106 min
Genre: Drama, Thriller
Medverkande: Gwyneth Paltrow, Matt Damon, Laurence Fishburne, Jude Law, Kate Winslet
Handling: Folk börjar dö av någon form av influensa. Man får följa hur CDC (Central for Disease Control) försöker hitta ett vaccin medan världen börjar falla samman runt omkring.
Recension: Som lite av en hobby hypokondriker så framkallar denna film en viss oro för bakterier. Det är mest ett drama om vad som händer under en epidemi. Rätt ok film faktiskt. Jag har en liten kärlek till outbreak-filmer. I vanliga fall så brukar sådana filmer vara mer i skräck genren men den här är inte riktigt det. Är man sugen på en film med fart och blod och allt som hör till så är detta inte en sån film. En film om baciller är vad det är.
I skrivandets stund så är jag genomförkyld så ni får ursäkta om jag är lite svamlig och osammanhängande men jag tycker väl att det passar sig att recensera filmen just vid det här tillfället. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar