onsdag 11 januari 2012

I Am Number Four

År: 2011
Längd: 109 min
Genre: Sci-fi, Action
Medverkande: Alex Pettyfer, Timothy Olyphant, Teresa Palmer, Dianna Agron, Callan McAuliffe
Handling: John Smith (Alex Pettyfer) är en utomjording, gömd på jorden från fiender som försöker döda honom och hans likar. De har redan dödat tre av hans slag och han är nummer 4. I sällskap med Henri (Timothy Olyphant) som är hans väktare flyttar de från stad till stad och byter identiteter för att hålla sig gömda. I en liten stad i Ohio förändras allt. Han möter sin kärlek. Han utvecklar också oanade förmågor och en länk till hans öde.
Recension:  Jag hade inte så stora förhoppningar om den här men jag blev lite överraskad. Spännande, bra effekter. Jag blev road. Och blir jag road av en film så är den värd att se. Den hamnar inte på någon topplista men är underhållande i vilket fall som helst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar