onsdag 21 juli 2010

Repo Men

År: 2010
Längd: 111 min
Genre: Action, Sci-Fi, Thriller
Medverkande: Jude Law, Forest Whitaker, Liev Schreiber, Alice Braga
Handling: I framtiden har ett företag vid man The Union tagit fram mekaniska organ som har förbättrat och förlängt liv, vilket låter helt fantastiskt men baksidan är att om du inte betalar din räkning så får du snällt ge tillbaka det du fått.
The Union skickar ut agenter, så kallade Repo Men, att ta tillbaka organen och dom gör det utan att ens bry sig om du överlever eller inte.
Remy (Jude Law) är en av dom bästa på sitt indrivningsjobb. Men när han råkar ut för en olycka på jobbet, vaknar han och inser att han har fått företagets bästa mekaniska hjärta och en inte så nådig räkning.
När han inte kan betala sina räkningar, skickar företaget hans förra partner, Jake (Forest Whitaker), att ta tillbaka hans hjärta.
Recension: Den här filmen väntade jag på ganska länge och jag vart INTE besviken! Den är rolig, spännande och lite sjuk på en och samma gång.
Jude Law och Forest Whitaker utgör en riktigt bra kombination.
Man blir nästan lite chockad över sig själv när man kommer på sig själv att le när dom karvar upp folk.
Repo Men är helt klart sevärd, kanske till och med mer än en gång!
Det finns en musikalversion av den här filmen som heter Repo - The Genetic Opera som är en av dom bättre musikalfilmer jag har sett. Så den är också starkt att rekommendera.

3 kommentarer:

  1. Jag tänkte precis på att den lät sjukt lik Repo.. Måste se den så klart :)

    SvaraRadera
  2. det är ju typ samma fast den ena är musikal. alla dom är ju egentligen remakes på en film från typ 60-talet med samma namn, men den har jag inte sett.

    SvaraRadera
  3. "Den är rolig, spännande och lite sjuk på en och samma gång."
    Nej, möjligvist nja. Den har sina roliga moments men överlag tyckte jag att den var ganska seg. Slutet diggade jag däremot, det var ju lite kul.

    SvaraRadera