torsdag 22 juli 2010

The Wolfman

År: 2010
Längd: 103 min
Genre: Horror, Thriller
Medverkande: Benicio Del Toro, Anthony Hopkins, Emily Blunt
Handling: När Lawrence Talbot (Benicio Del Toro) blir uppsökt av Gwen (Emily Blunt) och får reda på att hans bror är försvunnen reser han till sin fars (Anthony Hopkins) gods i Blackmoor. När han kommer dit får han reda på att hans brors söndertrasade kropp har hittats.
Han ger sig ut för att hitta mördaren men upptäcker istället något värre.
Recension: Varulvs-filmer måste nog vara något av det svåraste att göra bra. Man måste få in den rätta känslan, hitta en av många legender som passar bäst in och hitta dom rätta skådespelarna.
Den här filmen tycker jag är lite misslyckad på flera punkter.
Dom lyckades inte alls skapa någon bra atmosfär i filmen som skulle kunna ha gjort den bättre. Efter halva filmen så tog jag upp min H&M-katalog som jag började bläddra i. Det var helt enkelt rätt tråkigt att sitta och titta på hur dom sprang omkring i skogen...
Skådespelarna kändes inte heller ha haft hjärtat i projektet.
Benicio Del Toro passade inte alls in i rollen och sprang mest runt med rynkad panna och man började undra om han ens visste själv vart han var påväg.
Anthony Hopkins skulle IGEN spela den här iskalla karaktären som han alltid har fått göra efter Hannibal i När Lammen tystnar osv. Det börjar bli rätt tröttsamt nu. Kan ju inte ta honom på allvar längre. Plus att det börjar märkas att han är gammal och slö.
Så slutsatsen blir alltså att hoppas inte på för mycket med The Wolfman. Ha gärna en backup-film eller en god bok i närheten.
Men är du sugen på varulvar så rekommenderar jag Ginger Snaps-triologin. Sista filmen är väl lite sådär men dom första två är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar