torsdag 19 augusti 2010

Salt

År: 2010
Längd: 100 min
Genre: Action
Medverkande:Angelina Jolie, Liev Schreiber, Daniel Olbrychski, Chiwetel Ejiofor
Handling: Evelyn Salt (Angelina Jolie) jobbar som CIA-agent. En dag kommer en rysk spion in på huvudkontoret och erbjuder viktig information. Den ryske presidenten kommer att bli mördad på begravningen av USAs vicepresident. Mördarens namn är Evelyn Salt.
Orolig för sin man, lyckas hon rymma från byggnaden. Hennnes chef Ted Winter (Liev Schreiber) vägrar tro på att hon är en dubbelagent men hennes agerande börjar väcka misstankar. Vem är hon egentligen?
Recension: Den här filmen är inte ett original. Salt är som vilken spionrulle och fartfylld action som helst. Med sina många vändningar blir den väldigt förutsägbar och man anar ganska snabbt var nästa vändning kommer.
Den var inte dålig men den var inte något särskilt heller. Som att se Wanted fast utan effekerna. Det var också en hel del hål i handlingen som dom verkade försöka dölja med biljakter och "jag-skjuter-och-spränger-allt-i-min-väg-bara-för-att-jag-kan". Vilket också gjorde den stundtals ganska tråkig.
Film att fördriva tid med - Ja., om du inte har något roligare för dig som att diska.

2 kommentarer:

  1. Det var det jag sa, trodde. Wanted, fast utan böjande av kulor.

    men jag blir nog tvungen att se den lik väl.

    SvaraRadera